Menü

3.07.2013

Ev yapımı Ice Tea - Buzlu Çay

   


        Nezamandan beri yapmayı planlıyorum bir türlü fırsat bulamamıştım. Blogumda mutfak bölümünün boş olduğundan yakınırken aklıma buzlu çay yapmak geldi ve yaptım...

        Öncelikle şunu söylemek istiyorum; sıcak yaz günlerinde kurtarıcı bir içicek bu buzlu çay. Normalde kola tiryakisiyim ama kilo vermeye karar verdiğim için kola artık yasaklar listemde. Bu nedenle alternatif içicekler araştırıyordum bir süredir. Sonra didi reklamını bilirsiniz belki o reklamdaki teyzemden buzlu çayın evde yapılabiliceğini öğrenmiş oldum :) sağolsun... Hazır yiyecek ve içeceklerin sağlığımızı tehdit ettiği bu günlerde evde yapmaya çalışıorum ve elimden geldiğince hazır tüketmiyorum. Neyse çok uzattık. Artık tarifimize geçelim. (Bende ne çok seviyormuşum konuşmayı.)




Malzemeler:
*Çay
*Şeker
*Şeftali, Kayısı veya Elma (miktar: şeftali ve elma için en az iki tane - kayısı için en az 5 tane)
*Limon
*Taze nane

Hazırlanışı:

Öncelikle çayımızı demliyoruz. Herzaman yaptığımızdan farklı hiç bişi yapmıoruz bu aşamada. İçine atacağımız meyvelerimizi dilimliyoruz. Sürahimize meyvelerimizi katıp kaynayan çayımızı ocaktan alıoruz ve süzerek meyvemizle buluşturuyoruz kendi zevkimize göre şekeri ilave edip karıştırıyoruz. Soğumasını bekliyoruz. Sıcakken dolaba koyabilirsiniz tabiki ama tavsiye etmem elektrik faturasını kabartıyor bu tarz girişimler bilmiyenlere kısa not. Soğuduktan sonra dolaba atıyoruz. Ve buz gibi çay hazır. Servis ederkende içine bi kaç yaprak taze nane, halka şeklinde dilimlenmiş 1 veya 2 dilim limon koyuyoruz ve afiyet olsun...

Damak tatları kişiden kişiye değişir. Ben çok begendim umarım sizde beğenerek içersiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder