Menü

2.07.2013

Başımızın Belası Sınav

       Bir sınav sürecini daha ardımızda bıraktık. Ne kadar düşünürsem düşüneyim bu eğitim sistemini anlamayacağım sanırım. Bir insanın geleceğini 2-3 saatte indirgemek akıl almaz bir gerçek malesef. Sırf bu saçma sistem içinde bulunmamak için lise sonda okulu bırakıp çalışma hayatına atılmıştım ama Türkiye'de bir gerçek daha var o da özel sektörde  işçiye yapılan eziyet ve haksızlıklar. Kimisi parasını alamaz, kimi sigortasını yaptıramaz, kiminin şartları zor maaşı az, kiminin patronu psikopattır. Yani durum böyleyken okumadan bir yerlere gelmek,  kendini çalışarak geliştirmek çok zor. Her iki koşulda da sistem tarafından eziliyoruzsunuz ama gene okumak bi nebze daha yardımcı oluyor sanırım insanın gelecegini planlamasına...

       Aslında okumakta sıkıntı yok. Bi ömür boyu okurum çalışırım. Ama bu maraton kısmı uymuyor bana. At gibi hissediyor insan kendini. Öyle 1-2 sınavda değil uğraştığımız. Eğitim hayatınca sürüyor bu maraton. Orta okulda SBS ile başlıyoruz. Lise sonunda YGS ardından LYS üniversiteyi kazanırsan ve bitirsen de bir sürü sınav gene. İçlerinde en çok duyduğumuz KPSS...

       Böyle olunca insanda istek falan kalmıyor tabi ki. Bir de öğrencinin çilesi yetmezmiş gibi cevre ve aile baskısı da var. Allahıma çok şükür ailem çok anlayışlı. Okulu bırakıcam dediğimde de saygı duydular okumak istiyorum dediğimde de. Şonuçlarım pek iyi değil açıkçası ve ailem hala yanımda ve destekçim.

     Umarım bütün öğrenciler için hayırlısı olur.
     Geçmiş olsun hepimize.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder