Menü

26.10.2013

Ev Yapımı Tonik

Cilt bakımı için kozmetik ürünleri kullanmayı sevmiyorum ben. Doğaldan yanayım her zaman. Günlük Dove sabunu kullanıyorum birde nemlendiriyorum cildimi. Tonik olarakta maden suyunu kullanıyorum. Cildime çok iyi geliyor. Sizler için ev yapımı tonikleri araştırdım. Papatya toniği en merak ettiğim ve kesinlikle yapmayı düşündüğüm tonik. Hem masrafsız, hem de doğal.

Denemek isteyenler için işte tarifler ve yararları.




Yüz için Doğal tonik yapımı
Malzemeler: Su, kuşburnu
Kuşburnu bitkisinin gözenekleri sıkıştırdığı bilinen bir gerçektir. İçinde bulunan maddeler sayesinde uzun süreli kullanımlarda; gözenekleri temizleyerek sıkılaştırır. Tonik olarak su ve kuşburnunu eşit miktarda karıştırarak; demletmelisiniz. Demlettikten sonra; bir şişeye almanız gerekir. Bu karışımı her gece yatarken; pamuk yardımı ile yüzünüze sürmelisiniz. Yüzünüzü bu karışım ile sildiğinizde; pamuğa gelen kalıntılar, cildinizdeki gözeneklerden çıkar vecildiniz temizlenmiş olur.

Yüz için Gülsuyu toniği
Malzemeler: gül suyu, sirke
Gül suyu ve sirke 2şer çay kaşığı olmak üzere karıştırılarak; pamuk yardımı ile yüze sürülür. Özellikle de gözeneklerin bulunduğu bölgeye sürülmelidir. Her gün bu karışım cilde uygulanabilir. Sirke dolayısı ile reaksiyon görürseniz; kullanımını kesmelisiniz.

Maden Suyundan Tonik Yapma
Malzemeler: maden suyu, biberiye
Biberiye bitkisi bir miktar alınarak suda demletilir. Demletilen su ile, maden sodası karıştırılır. İnce delikli bir şişeye boşaltılır. Her gün bu karışımla cildinizi silebilirsiniz. Gözenekleri kısa sürede doldurduğu için maden sodası çok faydalıdır. Biberiyenin faydası da; sivilceli ciltleri düzeltmektir. Bu toniği sivilceleri azaltmak içinde kullanabilirsiniz.

Yüz  bakımı için Papatya toniği
Malzemeler: papatya bitkisi, su
Bir tutam alınan papatya su içerisinde demlenir. Kaynayıncaya kadar suda kalır ve ılık hale gelene kadar bekletilir. Daha sonra papatya süzülerek; elde edilen su bir şişe içerisine alınarak; her gün kullanılır. Papatya bitkisi doğal bir temizleyici ve gözenek küçültücüdür.

Önemli: Cildinizi temizlemeden önce asla tonik uygulaması yapmamalısınız. Makyaj kalıntılarını tonikle çıkarmak hiç doğru değildir. Makyajın ciltten arındırılabilmesi için kuvvetli temizleyicilere ihtiyaç vardır.

Alıntıdır.

1 yorum:

  1. harika tarifller bunlar! ben de böyle doğal şeyleri yapmayı çok severim. Gülsuyu kullanıyorum zaten bir de kendim toniğini yapmasını deneyim:))) teşekkürler tarifler için

    Takibindeyim beklerim ben de:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil